• 3 mei 2011
  • Sjoerd Spoelstra
  • Veel pretendeer ik niet te weten van het vak informatica. Ik heb wel eens een cursus gevolgd bij Volmac waar aan ons onderwijstypes uitgelegd werd wat nu precies Informatieverwerking was spanische hörbücher gratis downloaden. En Informatieanalyse. En dat er een soort uniform is voor de echte informaticus is waarbij er een subtiel onderscheid is tussen de grijze streep (account managers) en blauwe blasers (middle management Download tolino for free. En mij heeft het geleerd dat je als onderwijstype nooit helemaal tot die incrowd zult behoren. Want als ik dan na drie keer eindelijk in mijn nette jasje verscheen bleek het net weer casual friday te zijn en dan loopt iedereen in golfschoenen bilder von wordpress herunterladen.

    Maar goed. Op sommige middelbare scholen wordt het vak informatica gegeven in de bovenbouw in de vrije ruimte, en dat lijkt me een goede zaak zoom app pc download german free. Het bereid voor op een studie informatica op universiteit en HBO en dat is een belangrijke voedingsbodem voor een goedlopende kenniseconomie. In de vereniging i&i kom ik heel veel begaafde en enthousiaste informatica docenten tegen die dat aan iedereen ook prima kunnen uitleggen microsoft office powerpoint. Toch zit het vak in zwaar weer in het VO: het wordt te weinig gekozen – als de keuzemogelijkheid al aanwezig is.

    Dat hameren op het belang voor vervolgopleidingen laat volgens mij een belangrijk argument liggen firefox youtube videos herunterladen. Informatica is een heel geschikt studieonderwerp voor een bepaald type leerlingen. Een type leerling dat misschien niet voldoende bediend wordt door de huidige schoolvakken Open office 2018 free full german. Projectmatig bezig zijn met een informatica onderwerp is een bijzonder leerzame bezigheid op zich. Het leren programmeren in een computertaal brengt leerlingen bijvoorbeeld een manier van denken bij die waardevol blijft – ook helemaal los van of ze later informatica zullen gaan studeren lalelu.

    Sjoerd Spoelstra

    Sjoerd Spoelstra, natuurkunde-docent / ICT-coördinator op het Coenecoop College. Daarnaast is hij al geruime tijd zelfstandig adviseur op het gebied van Onderwijs en ICT en bestuurslid van docentenvakvereniging i&i.
    RDL b2pn120x120 sms-taal120x75