• 31 december 2010
  • Dieter Möckelmann
  • Discussie over onderwijs-ICT-beurzenOndanks menig vraagteken bij de meerwaarde ervan, blijft het een trend om in de eerste maanden van het jaar diverse Onderwijs-ICT-beurzen te organiseren. Er is veel over gezegd en geschreven; zie o.m. de discussie in de LinkedIn groep ONDERWIJS 2.0. Iedereen met interesse voor Onderwijs met ICT omschrijft ICT als middel, maar aangeven wat het gewenste onderwijskundig resultaat zou moeten zijn kost vaak moeite. Zolang wij daar geen passend antwoord op geven, blijft het een trend om je te vergapen aan mooie touchscreens, nog kleinere beamers en strakke websites. Laten we dit jaar van de meerwaarde een trending topic maken (#OMI voor wie Twittert) door te omschrijven hoe ICT heeft bijgedragen en zal bijdragen aan een beter onderwijskundig resultaat. Een goed 2011!

    Dieter Möckelmann

    Dieter is zelfstandig adviseur (dieter.nl). Hij is initiatiefnemer van het historisch projectbureau Histocasa en geschiedenis website Historiën. Zie zijn profiel op LinkedIn en/of volg hem via Twitter.
    komenskypost RDL b2pn120x120 sms-taal120x75