• 1 november 2011
  • Dieter Möckelmann
  • Hoe kan het toch?Zo veel mooie en goede hardware in het PO. Schooldirecties zijn tevreden over de vaardigheden van hun team (4 in Balans Monitor 2011). Het systeembeheer is vaak ge-out-sourced. Dus het kan nu echt beginnen: de ICT-coördinator kan zich richten op de onderwijskundige meerwaarde van ICT. Maar wat nu? De uren zijn op of, doe het maar na schooltijd. Aan de slag met ICT staat of valt helaas vaak met de persoonlijke drive van de ICT-coördinator. Of van deze of gene, die zich geroepen voelt om zijn collega’s en directie bij te staan ICT een logische plek in het onderwijs te geven. De wintertijd is ingegaan en het lijkt wel of we op dit vlak ook de klok hebben teruggedraaid. Wanneer directies gaan bezuinigen op de taakuren van de ICT-coördinator zal de onderwijskundig koppeling tussen onderwijs met ICT nog lang op zich laten wachten.

    Dieter Möckelmann

    Dieter is zelfstandig adviseur (dieter.nl). Hij is initiatiefnemer van het historisch projectbureau Histocasa en geschiedenis website Historiën. Zie zijn profiel op LinkedIn en/of volg hem via Twitter.
    RDL b2pn120x120 sms-taal120x75