• 10 februari 2017
  • Binnengekomen bericht
    Om in de 21e eeuw te leven, te leren en te werken heb je specifieke vaardigheden nodig. Deze vaardigheden ook wel aangeduid als 21st century skills gaan over communiceren,
    samenwerken, zelfregulering, kritisch denken, problemen oplossen maar ook over digitale geletterdheid.

    Daarnaast heeft leren in de 21e eeuw betrekking op de organisatie van het onderwijs, de integratie van vakgebieden en eigenaarschap van leerlingen en leraren.

    in de nieuwe publicatie van uitgeverij BoektweePuntNul laten Frank van den Oetelaar en Henk Lamers in Leren in de 21ste Eeuw zien welke ontwikkelingen in onze samenleving ervoor gezorgd hebben dat we nu na moeten gaan denken over de herinrichting van ons onderwijs. We laten zien hoe dat eigentijdse onderwijs eruit kan zien en welke modellen daarbij horen. Ook krijg je handvatten hoe je veranderingen binnen jouw eigen praktijk vorm kunt geven. Tien leraren vertellen over de leerarrangementen die zij ontworpen hebben. In ieder hoofdstuk komen ook experts aan het woord. Zij zijn in  interviews bevraagd op hun kennis en ervaring. Kees Vreugdenhil vertelt over het belang van breinonderzoek, Sjef Drummen over de rol van talentontwikkeling binnen zijn school en Naomi Mertens over de kracht van professionele leergemeenschappen binnen de school.

    Daarnaast komen aan het woord Michael van Wetering, Joke Voogt, Remco Pijpers, Angela Horsten, Karin Winters, Emer Beamer en Monique Aarts ieder vanuit hun eigen invalshoek.

    Door de mix van theorie, achtergronden, visie van experts en verhalen uit de praktijk is Leren in de 21ste Eeuw van Frank van den Oetelaar en Henk Lamers een onmisbaar inspiratieboek geworden voor iedere onderwijsprofessional die eigentijds onderwijs vorm wil geven.

    komenskypost parnassys drp_animatie threeships prowise1 prowise1 RDL b2pn120x120
    sms-taal120x75