Lesprogramma MaakOnderwijs

Binnengekomen bericht – ACES Direct werkt samen met MaakOnderwijs om het lesprogramma uit te breiden en verdiepen. Het bedrijf ontwikkelt een programma voor het onderwijs met ontwerpend leren […]

Vijf gevaarlijke Socialmediagewoonten

Platformartikel door Corey Nachreiner – Vijf socialmedia-gewoonten die onderwijsinstellingen in gevaar brengen Leerkrachten zijn veelvuldig actief op Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter. Maar enthousiast socialmediagebruik komt niet zonder […]

Oproep ontwikkeling informatica

Door Jos Tolbook van de SLO worden geïnteresseerde docenten opgeroepen zich op te geven als ontwikkelaar van lesmateriaal voor informatica in het VO. Vanaf september 2017 wordt gestart […]

PO – nieuwe leerlijn programmeren

Complexe problemen oplossen door ze op te delen in kleine stukjes en daardoor leren hoe een computer werkt. Deze vaardigheid, een onderdeel van het zogenoemde computational thinking en […]

Onderwijshackathon

Tijdens de (gratis toegankelijke) Eduhackaton 2017 (onderwijs-hackathon) op 12 juni 2017 willen de organisatoren allerlei mensen laten nadenken over onderwijsverbeteringen in de breedste zin van het woord.   […]

Alléén “Entree Federatie” in VO

VO-scholen die gebruik maken van digitaal lesmateriaal en hiervoor leerlinggegevens moeten uitwisselen met uitgevers, leveranciers of distributeurs, kunnen dit in de toekomst alleen nog doen via het digitale […]

415 robots voor PO Friesland

Op initiatief van een aantal high tech bedrijven van het Innovatiecluster Drachten i.s.w.m. de provincie Friesland, gemeente Smallingerland en de twee PO-organisaties ontvangen de basisscholen in totaal 415 […]

COS introduceert COS Add On

Het magazine COS  (Computers Op School) lanceert vanaf deze maand de digitale COS Add On: een toevoeging op het magazine die de geprinte content versterkt en aanvult met […]

Onderwijsmagazine LikeToShare #14

In de veertiende editie van het digitale, onderwijsmagazine Like to Share weer ruim aandacht voor de impact van technologie (digitaal leermateriaal) op het onderwijs. Met deze keer onder meer aandacht voor virtual […]

Miniconferentie: Gamification en Gamedidactiek

De miniconferentie Gamification en Gamedidactiek vindt plaats op het UvA Science Park te Amsterdam. Het doel van deze conferentie is om docenten meer kennis en ervaring te geven […]

Gijzelsoftware op schoolnetwerken

Op de website van Kennisnet is een bericht verschenen over gijzelsoftware op schoolnetwerken en computers. Job Vos (expert bij Kennisnet op het gebied van privacy en informatiebeveiliging in […]

Digitalisering onderwijs vraagt impuls

Binnengekomen bericht – Verdere digitalisering van het onderwijs is hard nodig, maar dat moet wel op basis van doordachte keuzes gebeuren. Dat stelt de Onderwijsraad in het onlangs […]

Nieuws over Studiereader

Binnengekomen persbericht – Uitgeverij Deviant ontwikkelt in samenwerking met het onderwijsveld een vernieuwende digitale leeromgeving: Studiereader. Doel is om samen met docenten en leerlingen tot effectiever en uitdagender onderwijs […]

Conceptleerlijnen digitale geletterdheid

Voor computational thinking, ICT-basisvaardigheden, informatievaardigheden en mediawijsheid zijn er conceptleerlijnen beschikbaar. De leerlijnen zijn ontwikkeld op basis van de voorbeeldmatige leerplankaders van digitale geletterdheid en zijn te gebruiken […]

Onderwijs en auteursrecht, wat mag?

Kennisnet heeft de nieuwe brochure Auteursrecht en internet, wat mogen scholen wel en niet (PDF), over de consequenties van auteursrecht voor scholen gepubliceerd. Mag je volgens het auteursrecht als […]

2 van 2741234..Laatste »
komenskypost drp_animatie threeships prowise1 RDL b2pn120x120 sms-taal120x75