• 17 december 2007
  • Recensie door Ton Laeven

Diginauten gezochtZo zou elke handleiding bij een digitale camera er uit moeten zien easy whiteboard download for free. Stap voor stap de mogelijkheden verkennen die het digitale fotograferen biedt, zonder dat voorkennis vereist is. Dat laatste slaat op het feit dat de schrijver van dit stukje niet opgegroeid is in het digitale tijdperk gifsen pc. De huidige jeugd zal een deel van het boekje Diginauten gezocht (van DVD Uitgeverij) reeds bekend zijn, ander meer specifieke toepassingen zijn dat waarschijnlijk niet microsoft 2016. Je zou de indruk kunnen krijgen dat je een heleboel moet weten alvorens je aan de slag kunt, dat is echter niet waar ….

Elk toestel biedt de mogelijkheid om automatisch te fotograferen waarbij de camera zelf de instellingen bepaalt. Nooit slechte opnames, maar ze zijn meestal ook niet optimaal. Hoe dat moet toont dit boekje. Hoe haal ik meer uit mijn digitale camera is een vraag die 62 pagina’s wordt beantwoord. De index maakt het kris-kras zoeken mogelijk en het boekje is rijkelijk geïllustreerd. De Digi-opdrachten bieden de mogelijkheden om de eigen vaardigheden te oefenen met de eigen camera in de directe omgeving.

Diginauten gezocht op de kaft is moeilijk leesbaar, zonder het onderschrift zou het niet duidelijk zijn wat het onderwerp is van deze publicatie Op pag 8 klopt de nummering niet: AVout heeft nr.11, DC in 3V heeft nr.12 en USB nr. 10. Deze nummering correspondeert niet met de foto van de zijkant van de camera. Op pag. 23 staat: f4 is een klein diafragma, f11 is een groot diafragma. Echter, hoe hoger het getal, hoe kleiner de lensopening is. Dus f11 heeft een kleinere lensopening dan f4

Ton Laeven

Ton Laeven (58) is sinds 1971 werkzaam binnen het onderwijs, van basisschool tot HBO. Daarnaast is hij ook nog actief als beeldend kunstenaar en kunt U hem, binnen de provincie Limburg tegenkomen op de planken van podia. Zijn lijfspreuk: alleen dode vissen drijven met de stroom mee.