• 1 september 2005
  • Sjoerd Spoelstra
  • Een opmerking bij het afstoten van een flatscreen-fabriek door Philips en LG in juni 2005 sprong mij in het oog: de zomermaanden zouden een gunstig moment zijn voor deze industrie vanwege de massale aanschaf van TFT schermen door onderwijsinstellingen na de zomer-vakantie-periode herunterladen theory. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik het onderwijs genoemd zag als een echte factor in de markt. Om dat na te gaan maar eens een klein reken-sommetje gemaakt deep web. In 2004 zaten er op scholen, HBO instellingen en universiteiten 3 miljoen leerlingen en studenten. Stel dat we voor al die instellingen de norm 1 PC op tien leerlingen toepassen en dat we die apparaten in 4 jaar afschrijven, dan hebben we het over 77 miljoen EURO per jaar aan hardwarekosten apps huawei. (Allemaal erg grof, natuurlijk, we stellen 1 PC op 1000 euro in 4 jaar, maar dat komt allemaal goed overeen met veel gedetail-leerdere Total Cost of Ownership berekeningen (CoSN) download samsung cloud foto's.

    Om in de Computable Top Honderd van ICT bedrijven te komen moet je een omzet van 23 miljoen halen Download lego star wars for free. Met een omzet van 77 miljoen sta je ongeveer op nummer 60. Met personeelskosten is het wat lastiger om een slag te slaan, maar laten we eens proberen switch gekauftes spiel herunterladen. Stel dat alle bovengenoemde computers beheerd moeten worden door een modale systeembeheerder en dat zo iemand er gemiddeld 100 in beheer heeft need for speed payback pc for free. Bovendien is er wel 1 volledige FTE nodig om het gebruik van de PC’s in de school te begeleiden; een baan die we ook een ICT-baan kunnen noemen.

    Dan kost elke PC in de school al gauw 1300 Euro per jaar extra aan deze beheer- en overheadkosten emergency kostenlos downloaden vollversion chip. Als we dit incalculeren is de bedrijfstak ICT in het onderwijs goed voor een omzet van bijna een half miljard en een nummer 16 of zo op de lijst van Computable youtube als audioen.

    Conclusie: onderwijs is wel degelijk een groot ICT segment, en het zou goed zijn als ICT bedrijven meer kennis maakten met dit segment en de speciale eigen-schappen er van lohnabrechnung herunterladen.

    Bronnen: Computable –  Min. OCW – CoSN


    Sjoerd Spoelstra

    Sjoerd Spoelstra, natuurkunde-docent / ICT-coördinator op het Coenecoop College. Daarnaast is hij al geruime tijd zelfstandig adviseur op het gebied van Onderwijs en ICT en bestuurslid van docentenvakvereniging i&i.
    RDL b2pn120x120 sms-taal120x75