De grootste lerarenbond van het Verenigd Koninkrijk NASUWT deed een grootschalig onderzoek naar het pesten van leraren via Sociale Media onder 1500 Britse leraren. 60 procent gaf aan aan wel eens te maken te hebben met online pesterijen (het vorig jaar betrof dat nog beduidend minder 21 procent) spotify mobile.
Leraren blijken veel vaker het doelwit te zijn van pesterijen op sociale media dan een jaar geleden, zo blijkt uit het Britse onderzoek. Ze hebben daar niet alleen te maken met beledigende berichtjes van leerlingen, maar ook steeds meer van ouders herunterladen. Leraren krijgen op internet te maken met seksistische, racistische en homofobe opmerkingen, als ook beledigingen met het nodige gevloek en gescheld er in herunterladen. Er worden grappen gemaakt over het uiterlijk, de kleding en de vermeende onbekwaamheid van de onderwijzers. Daarbij zijn de opmerkingen niet altijd direct gericht aan de leraar in kwestie solitary klondike download for free. Zo worden er bijvoorbeeld ook video’s en foto’s online gezet, zonder dat de leraar daarvoor toestemming heeft gegeven. Die zijn dan gemaakt tijdens de les visio herunterladen. Meer dan een derde van de ondervraagden geeft aan daar last van te ondervinden.
Volgens de onderzoekers vinden pesterijen vooral plaats op Facebook, maar komt het ook telkens vaker voor op Snapchat en Instagram deutschrap music download for free. Leraren maken er wel melding van bij hun leidinggevenden, autoriteiten of de organisatie achter de social media-kanalen, maar in minder dan de helft van de gevallen wordt er ook daadwerkelijk opgetreden download webex app.
Leraren zouden hier lichamelijke klachten aan overhouden en minder zelfverzekerd voor de klas staan. Zo zeggen sommige onderwijzers ook wel vermoedens te hebben dat ze online worden gepest, maar ze durven niet te kijken herunterladen. Ze zouden hun werk niet meer kunnen doen als ze daarna dezelfde pestkoppen gewoon les moeten geven.