De Nederlandse jeugd doet zijn digitale vaardigheden vooral thuis op. Over het algemeen heeft de school geen meerwaarde voor het bijbrengen van digitale vaardigheden ringtone download for free samsung. Dat concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een vanmiddag aan minister Hermans van Onderwijs aangeboden rapport.
Het basisonderwijs wordt door de leerlingen niet ervaren als een plaats waar zij veel over computers leren
download from movies. De scholieren doen voor het opdoen van computervaardigheid in eerste instantie een beroep op eigen kunnen en daarna op hun vader. De leraar in het voortgezet onderwijs wordt minder vaak als ICT-steun genoemd en de onderwijzer van de basisschool nog minder
kan foto niet downloaden in whatsapp. Dit roept bij het SCP de vraag op of het voortgezet onderwijs zich nog wel moet richten op het bijbrengen van digitale vaardigheden.
Het lijkt erop dat het doel van het onderwijsbeleid om leerlingen digitaal vaardiger te maken door de snelle ontwikkelingen in de thuissituatie is achterhaald, aldus de onderzoekers Jos de Haan en Frank Huysmans
videos from facebook samsung.
Een meerderheid van 84 procent van de scholieren heeft nu thuis toegang tot internet, 22 procent heeft een eigen homepage en 80 procent heeft een eigen e-mailadres
kindle bücher gratisen. De pc thuis wordt wekelijks door veel leerlingen gebruikt voor e-mail (57 procent), chatten (56 procent), websurfen (45 procent), spelletjes (48 procent) en het maken van huiswerk (28 procent)
download search games for free in full.
De gemiddelde leeftijd van de voor het rapport
Van huis uit digitaal ondervraagde leerlingen was 16,5 jaar en gemiddeld hadden zij al 8,2 jaar pc-ervaring
spotify premium free ios. Onder de leerlingen bevindt zich een aanzienlijke groep ‘vroege starters’ (28 procent) die al voor hun zesde jaar met de computer in aanraking kwam
download the care order free of charge.