• 12 april 2002
  • Binnengekomen persbericht van Ict op school:

    Onderwijs en ICT: weg ermee of juist extra investeren? Wetenschappelijke instituten, politici en columnisten beantwoorden deze vraag de laatste maanden op hun eigen manier windows server 2019 standard herunterladen. De één baseert zich daarbij op onderzoek en de ander op persoonlijke ervaringen en eigen indrukken. De verschillende standpunten over de betekenis van ICT in het onderwijs wakkert regelmatig de discussie over dit onderwerp aan download malwarebytes. De Stichting Ict op School neemt op haar eigen manier hieraan deel Download music for free. Op haar website – www.ictopschool.net – is een korte opiniepeiling met vier stellingen over ICT en onderwijs geplaatst. Daarbij is een lijst met recente publicaties met achtergrondinformatie gevoegd download internet explorer certificates. Wie deel wil nemen aan de ICT-discussie wordt uitgenodigd de vragenlijst in te vullen. De resultaten tot dan toe, zijn direct on line beschikbaar.

    De discussie over de stellingen ging van start tijdens KIC2002: de grote ICT-en-onderwijs-manifestatie die 9 en 10 april j.l charts top 100 for free. in de Jaarbeurs werd gehouden. Een kort verslag:

    Tasten naar de toekomst van ICT op school
    Prikkelende stellingen en tegenstellingen vliegen bij de kick-off van KIC-2002 in de Jaarbeurs in Utrecht door de Beatrixzaal all jpg of a page. Voor het leren omgaan met ICT speelt het onderwijs een ondergeschikte rol, poneert de Tilburgse professor P. Frissen. Onzin, reageert zijn collega, oud-KPN-topman W download corona data donation. Dik. Dacht Frissen nu echt dat al die leerlingen thuis in het wilde weg de informatiewereld onder de knie krijgen?Daar is het onderwijs wel degelijk bij nodig, meent Dik Download brickshooter egypt for free.
    Het is voor de deelnemers aan het forum wennen geblazen. Op de stellingen kunnen ze mondeling reageren, maar ook via een laptop hun mening projecteren op een groot scherm achter hen download gta 5 kostenlos. Op de stelling Zolang het rendement van ICT in het onderwijs niet onomstotelijk is aangetoond, moet er niet verder in worden geïnvesteerd, tikt directeur M herunterladen. van Krimpen van Ict op School op zijn laptop: Uit een opiniepeiling blijkt dat 3 procent van onze achterban het daar mee eens is. Ondertussen is mondeling forumlid Dik aan het woord: Als je van te voren van alles zeker wil weten wat het rendement is, komen we doodstil te staan. De ontwikkelingen in de ICT zijn in de hele samenleving in beweging, daar is het onderwijs geen uitzondering in.
    Professor T. Chanowski van Medialab Solutions krijgt na de bewering alles verandert behalve het onderwijs de wind van voren. ICT? De leraren lopen hopeloos achter, zegt Chanowski. Leerlingen moeten hen helpen. Een leraar die nooit gespeeld heeft op een spelcomputer loopt hopeloos achter. Onderwijs-Inspecteur F. de Rijcke weet beter: Het is veel minder treurig. Veel scholen zijn goed bezig. Het is een kwestie van volhouden, we zijn tenslotte nog maar een paar jaar bezig. Dik bevalt het weg met ons van Chanowski al helemaal niet. Hij voorspelt dat in 2050 nog altijd een belangrijke rol zal weggelegd zijn voor de docent. De rol zal anders zijn, maar op de klassenfoto zal de leraar zeker niet ontbreken.

    Ict op School is een onafhankelijke stichting die door het stimuleren van samenwerking en kennisuitwisseling scholen voor primair en voortgezet onderwijs in staat wil stellen op effectieve en efficiënte wijze ICT in het onderwijs te integreren. In de rol van procescoördinator en consumentenorganisatie voert Ict op School activiteiten uit die gericht zijn op verbetering van ICT-producten en -diensten voor het onderwijs.

    Ict op School is opgericht door de organisaties voor bestuur en management, verenigd in de Vereniging van Samenwerkende Werkgevers Organisaties (VSWO, bestaande uit VBKO, Besturenraad, VBS en VOS-ABB), met medewerking van de verenigingen van onderwijsmanagers AVS en VVO en de besturenorganisaties Concent en VGS.

    Meer informatie:
    Mees van Krimpen, directeur Ict op School
    070-3117838
    Loukie Levert, communicatie-adviseur Ict op School
    070-3117838 / 06-53767007

    RDL b2pn120x120 sms-taal120x75