Uit onderzoek van het Kohnstamm Instituut (opvoeding en onderwijs) blijkt dat computers in de klas een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan betere leerresultaten en leraren een aanzienlijke tijdsbesparing opleveren download from movies. De resultaten van dat onderzoek zijn vorige week gepubliceerd.
De onderzoekers werkten in opdracht van Kennisnet. Het Kohnstamm Instituut bestudeerde de resultaten van een tweejarig experiment op 10 middelbare scholen met uiteenlopende ICT-projecten. Zo toonde een van de proeven aan dat scholieren die wiskundeles krijgen m.b.v kan foto niet downloaden in whatsapp. ICT, beter presteren dan leeftijdgenoten die op traditionele wijze les krijgen. Ook het gebruik van een digitaal schoolbord droeg bijaan het plezier van leerlingen in wiskunde videos from facebook samsung.
In een ander experiment oefenden leerlingen met spelling en begrijpend lezen op de computer onder begeleiding van een onderwijsassistent. Zij scoorden even goed als leerlingen die taalonderwijs van een docent kregen kindle bücher gratisen. Herhaling van het onderzoek bevestigde de bevinding dat bij een slimme inzet van ICT, leerlingen dezelfde leerresultaten kunnen behalen met de helft van de docentenuren download search games for free in full.
Leraren zelf gaven aan dat zij met wat hulp van moderne technologie de leerlingen meer op maat konden bedienen en meer aandacht konden besteden aan de problemen van individuele scholieren spotify premium free ios. Ook stelden zij vast dat leerlingen beter gingen plannen en beter overzicht hielden.