• 21 september 2012
  • Marieke van Osch
  • iMovie voor iPadDeze keer weer een creatieve app in deze rubriek klingeltöne samsung s10 herunterladen. In de nieuwe versie van iMovie voor de iPad kun je twee type filmpjes maken: projecten en trailers elsterformular 2019en. Met een project maak je zelf een filmpje waarin je volledig los kunt gaan in de rol van regisseur. Je stukjes mogen zo lang duren als je wil en zijn direct te importeren vanuit je filmrol confrontatiematrix excel downloaden. Ook kun je er je eigen muziek onder zetten, bijvoorbeeld een deuntje wat je zelf heel creatief gemaakt hebt met Garageband emule musik download kostenlos. Dus zo kun je ook van vakantiefilmpjes die gemaakt zijn met de iPad (of met een iPhone van papa of mama) een complete compilatie maken. Deze leerlingen leggen op dit filmpje uit hoe het allemaal moet:

    Een andere functie is het maken van een trailer whatsapp bilder gehen nicht zu downloaden. Je houdt je dan compleet aan het script/storyboard van de trailer en kunt hier weinig in aanpassen. Voordeel van deze werkvorm is dat er altijd een schitterend professionele trailer uit komt die helemaal past bij de muziek en graphics in het gekozen thema outlander musik kostenlos downloaden. Thema’s zijn bijvoorbeeld bollywood, griezelen, retro, romantiek of superhelden. Omdat je niet veel filmkennis nodig hebt en alleen teksten en korte filmpjes hoeft toe te voegen, kun je in ongeveer 10 minuten zoiets als dit filmpje maken:  (heb ik gemaakt terwijl ik trainingen gaf) von youtube herunterladen auf iphone.

    Zelf ben ik erg enthousiast over de meerwaarde van video in de les. Alle voordelen hier opsommen gaat te ver, maar ik denk dat iedereen het met me eens is dat video een goede werkvorm is die bij vele lessen in het onderwijs als verwerkingsvorm goed past amazon prime borrowed movies!

    Lesidee:
    Laat leerlingen bij een thema of les in groepjes van 3 een video maken Read books. Laat hen in iedere groep de rollen verdelen: regisseur (bedenkt het script en stuurt aan), acteur (voert uit voor de camera) en filmer (maakt de film) from bs.to. Uiteraard hebben zij in alle rollen de ander nodig. Ook zal er soms sprake zijn van een dubbelrol (regisseur is tijdelijk even acteur of acteur moet tijdelijk filmen omdat de filmer ook een rol speelt). Geef hen de taak om de productie een gezamenlijk product te laten zijn en gezamenlijk te monteren. Laat hen de film uploaden naar YouTube (desgewenst op privé-modus) en met je delen. Bekijk de filmpjes in de klas en bespreek hoe de rollenverdeling is gegaan.

    Marieke van Osch

    Marieke is zelfstandig onderwijskundige (MOVE.nu). Zij heeft daarnaast de visie op onderwijs Gisdo ontwikkeld. Zie ook haar Linkedin profiel en/of volg haar via Twitter.
    RDL b2pn120x120 sms-taal120x75